Facebook | Saiful Wafi: Merdeka….

25 08 2009

Facebook | Saiful Wafi: Merdeka….: “Saiful Wafi: Merdeka….”

Orang Melayu: (loghat utara) “Orang Putih, tolong perambat Orang Jepun ni sat, dia ni menyusahkan aku!”

Orang Putih: (pelat mat salleh) “Saya tidak tahu apa itu ‘perambat’ ??”

Orang Melayu: “Tolong halau dia, syuh syuh!”

Orang Putih: “Kenapa Orang Melayu tidak halau sendiri?”

Orang Melayu: “Kami takdak senjata. Orang Putih ada senjata.”

Orang Putih: (buat lawak double-meaning) “Orang Melayu senjata pendek dan bengkok-bengkok*. Orang Jepun senjata panjang dan lurus*. Nanti saya halau dia pakai pistol* saya.”

* pendek dan bengkok-bengkok = keris.
* panjang dan lurus = pedang samurai.

Orang Putih dan Orang Melayu sama-sama pulas telinga Orang Jepun.

Sebelum blah, Orang Jepun kata: “Aku tinggalkan dua bala yang akan menyusahkan Orang Melayu!”

Apakah dia?

Orang Jepun: “Satu, aku tinggalkan Doraemon dan Sin Chan, bagi anak Orang Melayu tak baca buku. Dua, aku tinggalkan Honda dan Yamaha, bagi Orang Melayu jadi Mat Rempit mati tengah jalan!”

Selamat Hari Merdeka Kawan-Kawan.


Actions

Information

Leave a Reply

